Premium Marketing Technology

Kako poboljšati prodaju proizvoda i usluga na internetu?

Danas, u doba ubrzanog digitalnog razvoja, većina firmi i preduzeća postavlja pitanje kako poboljšati prodaju proizvoda i usluga na internetu.

Ne postoji jedan magičan recept, niti vam bilo ko može 100% garantovati uspješnost prodaje na internetu bez velikih ulaganja. Do poboljšanja prodaje proizvoda i usluga na internetu dolazi kroz više koraka i načina koje ćemo obraditi u ovom tekstu.

Izrada i optimizacija web sajta ili webshop-a za Vaše poslovanje

Danas više nego ikada je važno da vaše poslovanje predstavite na internetu na pravi način.

Kupci i klijenti širom svijeta, kada zatrebaju neki proizvod ili uslugu, prvo što urade je posjete Google pretraživač i ukucaju traženi proizvod ili uslugu.

Zatim pretražuju po internetu za taj proizvod ili uslugu i posjećuju razne sajtove i webshop platforme. Ako nemate svoj web sajt ili webshop, korisnici interneta – budući kupci, ne mogu da dođu do vaših proizvoda i usluga.

Možda ste se nekad zapitali: “zašto mi treba web sajt?” ili “kako bi mi web sajt pomogao u poslovanju?”

Zašto web sajt ili webshop?

U nastavku vam donosimo odgovore na često postavljana pitanja oko web sajta ili webshop-a.

Da li ste se zapitali: “kako će vaš potencijalni klijent ili kupac da kupi vaš proizvod ili uslugu?”

Odgovor je jednostavan. Potrebno je da imate web sajt, ili webshop ako se bavite prodajom proizvoda.

Postoje brojne prednosti, a mi ćemo vam istaknuti neke:

  • Povećanje prodaje: web sajt ili webshop vam može pomoći u povećanju prodaje putem interneta ili u privlačenju novih klijenata.
  • Pozicioniranje brenda: web sajtovi pomažu u stvaranju pozitivnog imidža i pozicioniranju vašeg brenda u odnosu na konkurenciju.
  • Povećanje poslovne efikasnosti: web sajt vam može pomoći u automatizaciji poslovnih procesa i smanjivanju troškova.
  • Povećanje komunikacije: web sajtovi pružaju bolju komunikaciju klijenata i kupaca  povećanju komunikacije sa klijentima i poslovnim partnerima.
  • Ozbiljnost u poslovanju:  web sajtovi su lična karta vaše kompanije ili preduzeća. Koliko znate uspješnih firmi koje nemaju web sajt?
  • Online prisustvo 24/7: web sajt može poslužiti kao vaše virtualno prisustvo na internetu, gdje ljudi mogu saznati više o vašoj kompaniji, proizvodima i uslugama u svako doba dana ili noći
  • Pristup većem tržištu: uz implementaciju stranih jezika na vašem web sajtu možete doći do velikog tržišta i samim tim do velikog broja i domaćih i inostranih kupaca širom svijeta.

Cijena izrade web sajta ili webshopa zavisi od nekoliko faktora:

Dizajn

Ako želite web sajt korporativno tipa i nemate previše dizajnerskih zahtjeva, cijena izrade takvog web sajta ne bi trebalo da puno košta.

Ako želite da sajt ima unikatan dizajn, moraćete dodatno da izdvojite novac za dizajn a to će uticati na cjelokupno povećanje cijene izrade samog sajta ili shopa.

Funkcionalnost

Ukoliko želite web sajt sa nekoliko stranica, cijena web sajta će biti povoljna.

A ako ipak želite da sajt ima mnoštvo funkcionalnosti, kao što su online prodaja, integracija sa društvenim mrežama, upravljanje sadržajem, cijena web sajta će biti veća od običnog web sajta.

Cijena

Kada se govori o cijeni izrade web sajta/webshop-a, treba se imati na umu da nije svaki web sajt ili webshop isti, i da postoje razlike između njih koje utiču na samu cijenu.

Takođe, cijena web sajta/webshop-a se razlikuje u državama. Naime, nije ista cijena  izrade sajta u Bosni i Hercegovini, Srbiji, Hrvatskoj i inostranstvu. Iz tog razloga tačnu cijenu je jako teško odrediti, pa se može pričati o opsjegu cijena.

Cijene web sajtova i webshop platformi (online prodavnice) se razliku u zavisnosti od broja osnovnih stranica, stranih jezika, broja proizvoda, kategorija, tehnologije izrade, dizajna i funkcionalnosti.

Na cijenu webshop-a utiče najviše tehnologije izrade i broj proizvoda na webshop-u.

Cijena izrade web sajtova/webshop-a u Bosni Hercegovini se kreće u sljedećim rasponima:

Cijena izrade web sajta koristeći WordPress CMS (opsjeg cijene)

  • Jednostavni web sajt sa jednom stranicom (landing page): 500 – 1.000 KM
  • Osnovni web sajt (do 5 stranica): 1.000 – 2.000 KM
  • Web sajt za mala preduzeća (do 10 stranica): 2.000 – 3.000 KM
  • Web sajt za srednja preduzeća (do 20 stranica): 3.000 – 4.000 KM
  • Web sajt za velika preduzeća (do 30 stranica): 4.000 – 5.000 KM
  • Korporativni web sajtovi (do 50 stranica): 6.000 – 8.000 KM
  • Web sajtovi sa velikim brojem stranica (preko 50 stranica): preko 8.000 KM

 

Cijena izrade webshop-a / online prodavnice koristeći WooCommerce (opsjeg cijene)

  • Jednostavni webshop (do 25 proizvoda): 1.500 – 3.000 KM
  • Osnovni webshop (do 50 proizvoda): 3.000 – 5.000 KM
  • Srednji webshop (do 100 proizvoda): 5.000 – 8.000 KM
  • Veliki webshop (do 250 proizvoda): 8.000 – 12.000 KM
  • Komercijalni webshop (do 500 proizvoda): 12.000 – 15.000 KM
  • Specijalizovane webshop platforme sa preko 500 proizvoda: preko 15.000 KM


Ovo su opsjeg cijene a ne konkretne, stvarne cijene. Stvarne cijene izrade web sajta i webshop-a mogu variraju u ovim rasponima u zavisnosti od tehnologije izrade i funkcionalnosti. Kod webshop-a zavisi da li je uključeno online plaćanje bankovnim karticama, plaćanje pouzećem i slično.

Budite posebno oprezni kod cijena ispod ili iznad ovih raspona. Niske cijene izrade bilo web sajta bilo webshopa su često nekvalitetni radovi koji dovode do negativnog iskustva. Takođe, velike cijene izvan raspona dovodi to toga da je cijeli projekat precijenjen.

Ovi  rasponi cijena vam mogu služiti u svrhu planiranja adekvatnih budžeta za izradu web sajta ili webshop-a.

Ovo je jako bitna stavka u pogledu odnosa kvaliteta i cijene za web sajt.

Ukoliko radite web sajt kod neprovjerenih kompanija, koje nisu specijalisti za ovu oblast web tehnologija, cijene će biti niže u odnosu na cijene drugih firmi ili agencija.

Ako tražite kvalitet, naša preporuka je da izaberete po vašem izboru 5 ili 10 kompanija/agencija za izradu web sajtova, te zatražite od njih ponudu. Kada dobijete ponude sa cijenama, tada odlučite koja kompanija/agencija vam najviše odgovara u pogledu cijene i kvaliteta.

Digitalni marketing

Digitalni marketing je skup marketingških aktivnosti i procesa na svim raspoloživim digitalnim kanalima, koji obuhvataju promociju proizvoda ili usluga na najvećem digitalnom mediju  – internetu.

Google oglašavanje

Google oglašavanje je tip plaćenog oglašavanja na Google servisima i partnerskim Google mrežama (Google pretraga, novinski portali, YouTube, Viber i slično).

Google oglašavanje se sprovodi putem PPC (Pay-Per-Click) kampanja, koje za vrlo kratko vrijeme postižu odlične rezultate kroz povećani doseg korisnika, visoki stepen konverzije i povrat uloženih sredstava.

Plaćene reklame (PPC) su one koje se pojavljuju na vrhu i na dnu stranice, a one se plaćaju putem Google Ads platforme. Organizovani rezultati pretrage su one koje se pojavljuju ispod plaćenih reklama i one su rezultat algoritma koji Google koristi za rangiranje web sajtova. 

Google oglasima smo posvetili posebnu pažnju kroz našu uslugu, pa sve o ovom tipu oglašavanja možete pročitati na stranici Google oglašavanja.

Oglašavanje na društvenim mrežama

Korišćenjem društvenih mreža možete privući pažnju potencijalnih klijenata i povećati prepoznatljivost brenda.

Facebook i Instagram

Oglašavanjem na društvenim mrežama Facebook i Instagram možete doći do jako puno korisnika i potencijalnih kupaca. Doseg korisnika zavisi od vašeg budžeta za oglašavanje na ovim mrežama, a obično se kreće od nekoliko stotina do nekoliko miliona korisnika.

LinkedIn

Ako imate specifičnu branšu, poslovnog tipa, društvena mreža LinkedIn vam može jako puno pomoći u prodaji vaših usluga.

LinkedIn je profesionalna mreža za povezivanje i razmjenu informacija između poslovnih profesionalaca.

LinkedIn je društvena mreža koja se fokusira na profesionalne i poslovne ciljeve. Ona omogućava korisnicima da stupe u kontakt sa kolegama, klijentima, potencijalnim poslodavcima i drugim kontaktima iz svog poslovnog okruženja.

Klijentske recenzije

Dobre recenzije klijenata na vašem sajtu ili na društvenim mrežama mogu pozitivno uticati na prodaju.

Google recenzije

Google recenzije su komentari i ocjene koje korisnici mogu ostaviti na Google mapama o određenim mjestima, kao što su restorani, hoteli, prodavnice, i sl. Ove recenzije pomažu drugim korisnicima da steknu uvid u kvalitetu usluge ili proizvoda koje pruža određeno mjesto, kao i da donesu odluku o tome da li će ga posjetiti.

Google recenzije se ocjenjuju na skali od 1 do 5 zvjezdica i uključuju komentare korisnika o njihovom iskustvu. Kompanije i proizvodi sa visokim ocjenama i dobrim recenzijama često privlače više pažnje i posjećenosti, što može pozitivno uticati na njihovu prodaju.

Ukoliko imate firmu ili preduzeće, možete podsticati svoje klijente da ostave recenzije na Google mapama, kako biste poboljšali svoj online ugled i povećali posjećenost.

Google recenzije su važan alat za stvaranje povjerenja u klijentima i unapređenje online prisutnosti poslovanja na internetu.

Ukoliko želite dodati svoju firmu ili preduzeće na Google mape, možete nas kontaktirati.

Rezencije na društvenim mrežama

Recenzije na društvenim mrežama su komentari, ocjene ili mišljenja koje ljudi objavljuju na društvenim mrežama poput Facebooka, Twittera, Instagrama i slično, o proizvodima, uslugama, mjestima i sl.

Ove recenzije često služe kao sredstvo preporuke za druge potencijalne korisnike i mogu imati veliki uticaj na odluke o kupovini. 

Programi lojalnosti i nagrada

Programi lojalnosti i nagrada su dobar način za motivisanje klijenata da ponovo kupuju vaše proizvode i usluge.

Takođe, ovo je dobar način da korisnici šire pozitivnu sliku o vašem brendu ili poslovanju, te se ovim putem korisnici kroz marketing “od usta do usta” često odlučuju da vam ukažu povjerenje. 

Korisnici koji su čuli pozitivna iskustva o vašem poslovanju će rado da kupe vaš proizvod ili uslugu putem Interneta.

Od čega krenuti?

Prvi korak je da definišete na kojem nivou je vaše poslovanje danas.

Da li imate web sajt? Da li ste zadovoljni svojim postojećim web sajtom?  Da li imate otvorene profile i stranice na društvenim mrežama? Da li se oglašavate na Google i društvenim mrežama? Da li koristite pogodnosti koje vam pruža servis Google mapa?

U skladu sa Vašim odgovorima, doći ćete do nivoa vašeg online poslovanja i time ćete lakše doći do odgovora kako poboljšati prodaju putem Interneta.

Mi smo studio za digitalne tehnologije koji se bavi izradom kreativnih grafičkih rješenja, razvojem web rješenja, digitalnim marketingom i digitalnim tehnologijama.

Zvanični smo Google Partner za Google oglašavanje. Naš tim posjeduje zvanične Google sertifikate koji dokazuju profesionalno znanje i kvalitet naših usluga na polju Google oglašavanja.

Koristimo snagu digitalne tehnologije za izgradnju boljeg i kvalitetnijeg digitalnog nastupa naših klijenata na online tržištu proizvoda i usluga.

Svakom našem klijentu nudimo različite strategije integrisanih usluga i koristimo kombinaciju digitalnih tehnologija za povećanje vidljivosti, konverzija, prihoda i opšteg poboljšanja poslovanja.

Možete nas kontaktirati putem forme ispod ili direktno na mail office@intelius.ba i na telefon +387 66 816 492.

Kompanija
Ovlaštena osoba
Vaša poruka
Podijelite sa prijateljima
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email

Želite li saznati još više?