Jedno od najvećih pitanja u digitalnom marketingu u posljednjih nekoliko godina je: “Kako biti prvi na Google?”
Odgovor nije jedinstven. Postoji više odgovora.
Sama Google pretraga ima dvije vrste “prvih premium pozicija” na svojoj prvoj stranici, i u zavisnosti od te vrste se razlikuje i odgovor na ovo pitanje. Prva vrsta su plaćene reklame (PPC) a druga vrsta su organizovane rezultate pretrage (SERP) ili organske prve pozicije na Google-u.
Plaćene reklame (PPC) su one koje se pojavljuju na vrhu i na dnu stranice, a one se plaćaju putem Google Ads platforme. Organizovani rezultati pretrage su one koje se pojavljuju ispod plaćenih reklama i one su rezultat algoritma koji Google koristi za rangiranje web sajtova.
Plaćene reklame (PPC premium pozicije) na Google-u
PPC je skraćenica od engleske riječi Pay Per Click, što označava plaćene prve pozicije na Google pretrazi. Odnosno, drugim riječima, vi platite Google-u određeni iznos novca na mjesečnom nivou da bi bili prvi na Google. Ovo se zove oglašavanje na Google-u ili jednostavno, Google oglašavanje.
Google oglašavanje se sprovodi putem PPC (Pay-Per-Click) kampanja, koje za vrlo kratko vrijeme postižu odlične rezultate kroz povećani doseg korisnika, visoki stepen konverzije i povrat uloženih sredstava.
Google oglašavanje se radi posredstvom specijalističke platforme, koja se zove Google Ads i kojom upravljaju specijalisti za oglašavanje sertifikovani od strane Google-a.
Tipovi Google oglašavanja
Google Search oglašavanje – tip plaćenog oglašavanja na Google pretrazi gdje se vaši oglasi korisniku prikazuju na prvoj premium poziciji kada korisnik ukuca određenu ključnu riječ u Google pretragu. Dakle, oglašavate se samo korisnicima koji su zainteresovani za vaš proizvod ili uslugu.
Google Display oglašavanje – plaćeni tip oglašavanja gdje je vaš oglas u vizuelnom formatu (obično kao slika ili kratki video), koji se prikazuje na odabranim portalima i web sajtovima sa velikim brojem posjeta. Ovaj tip oglašavanja je najpopularniji i koristi se za brendiranje i svijest o brendu.
Google YouTube oglašavanje – plaćeno oglašavanje na YouTube platformi gdje se vaš oglas prikazuje milionima ljudi koji gledaju YouTube video snimke. Ovaj tip oglašavanja je pogodan za plasiranje informacija korisnicima nekom brendu ili usluzi putem video snimka.
Google Viber oglašavanje – tip plaćenog oglašavanja na Viber aplikaciji za Android i iOS uređaje. Oglasi se prikazuju korisnicima unutar Viber aplikacije, između poruka i na kraju poziva. Ovaj tip oglašavanja se koristi masovno kroz upoznavanje korisnika sa brendom.
Google Remarketing – plaćeno oglašavanje pri kojem se vaši oglasi prikazuju korisnicima koji su već posjetili vaš web sajt ili webshop. Ovaj tip oglašavanja često koriste web sajtovi i internet prodavnice radi ponovnog ciljana korisnika koji su već upoznati sa brendom ili uslugom.
Organske prve pozicije na Google-u
Organizovane rezultati pretrage (SERP) ili organska prva pozicija na Google pretrazi je jako važna za sve web sajtove i do nje se može doći ukoliko imate odličan SEO na svom web sajtu ili webshop-u.
Svakog dana, na Google-u imamo milione pretraga i milione web sajtova sa informacijama, te da biste bili organski prvi na Google, morate da uradite jako težak zadatak a to je da na svom web sajtu uraditi najbolji SEO.
Zašto SEO?
Google pretraga funkcioniše tako da korisnik ukuca određenu ključnu riječ na Google pretraživaču. Zatim Google putem svog sistema pretražuje sve sajtove koji sadrže te ključne riječi u naslovu, opisu, u svom sadržaju, na slikama i slično. Web sajt koji sadrži tu ključnu riječi i ispuni što više Google kriterijuma izlazi na prvoj stranici Google pretrage i to u prvim pozicijama.
Proces opisivanja web sajta kroz naslove, opise, sadržaj, tekstove na slikama, povratne linkove, kreiranje mape sajta i još neke aktivnosti spadaju u SEO (Search Engine Optimization).
Šta je SEO?
SEO je skraćenica od engleske riječi Search Engine Optimization, što znači optimizacija vašeg web sajta ili webshop-a za internet pretraživače Google, Yahoo i Bing.
Pod optimizacijom web sajta za internet pretraživače se podrazumijevanju aktivnosti poput opisivanja web sajta kroz naslove, opise, sadržaj, tekstove na slikama, povratne linkove, kreiranje mape sajta i drugih tehničkih elemenata.
SEO je danas samostalna mlada disciplina koja se dijeli dalje na tehnički SEO, on-page i off-page SEO. On-page SEO se odnosi na optimizaciju elemenata unutar web stranice, dok off-page SEO se odnosi na optimizaciju elemenata van web stranice, kao što su povratni linkovi.
Da biste implementirali SEO na svom web sajtu, najbolje je da unajmite SEO specijalistu koji će odraditi analizu Vašeg postojećeg web sajta te Vam u skladu s tim predložiti SEO tehnike.
SEO zahtijeva znanje, trud i uloženo vrijeme. Najbitnija stvar u radu sa SEO je vrijeme.
Od momenta kada implementirate SEO na svom web sajtu, Google-u je potrebno par mjeseci da svojim tehnikama popisivanja uoči promjene na Vašem web sajtu te vas rangira shodno SEO rezultatu među svojim prvim pozicijama.
Obično je potrebno najmanje 6 mjeseci da se vidi poboljšanje u rangiranju.
Šta preporučujemo?
Da bi se vaš sajt pojavio organski kao prvi rezultat pretrage na Google-u, potrebno je da se pridržavate SEO (Search Engine Optimization) pravila. To uključuje stvaranje kvalitetnog sadržaja, optimizaciju meta oznaka, povezivanje sa drugim sajtovima i redovno ažuriranje vašeg sajta.
Takođe je važno imati kvalitetne backlinkove (povratne linkove) sa drugih sajtova ka Vašem sajtu.
Google takođe koristi mnogo različitih faktora za rangiranje sajtova, pa je važno da se pridržavate pravila i smjernica koje oni navode.
SEO je dugoročan proces i zahtijeva vrijeme da se rezultati vide. Google-u treba vremena da prepozna promjene na vašem sajtu i da ga rangira prema novim SEO kriterijima.
Želim biti prvi na Google, šta da radim?
Jedna od najboljih opcija je kombinacija SEO i plaćenog Google oglašavanja.
Uradićete SEO na svom web sajtu i poslaćete Google-u zahtjev za ponovnim indeksiranjem Vašeg web sajta a u međuvremenu ćete svoj web sajt oglašavati na Google-u te tako biti prvi i ostvariti prodaju Vaših proizvoda ili usluga.
Mi smo studio za digitalne tehnologije i zvanični smo Google Partner za Google oglašavanje. Naš tim posjeduje zvanične Google sertifikate koji dokazuju profesionalno znanje i kvalitet naših usluga na polju Google oglašavanja.
Naši Google sertifikovani stručnjaci i specijalisti za digitalni marketing će vam omogućiti veliku prodaju i vidljivost vaših proizvoda ili usluga kroz sve tipove Google oglašavanja.
Možete nas kontaktirati putem forme ispod ili direktno na mail office@intelius.ba i na telefon +387 66 816 492.